Yksinluistelun kilpailusarjat

Siirtyminen sarjasta toiseen

• Seura vastaa siitä, että luistelijat ovat kilpailun vaatimusten mukaisella tasolla eli oikeassa sarjassa.
  • Luistelijan kilpailusarjasta päättää päävalmentaja.
  • Kun luistelija on kilpaillut ensimmäisen kerran STLL:n alaisessa valintakilpailussa, hän saa vaihtaa taitovaatimuksiltaan ylempään tai alempaan sarjaan kerran kauden aikana. STLL:n kilpailusarjoihin kuulumattomissa sarjoissa (tintit, minit, silmut, aluesarjat, taitajat ja aikuiset), luistelija voi kerran kauden aikana vaihtaa kilpailusarjaa taitovaatimuksiltaan alempaan sarjaan ja rajattomasti taitotasoltaan ylempiin sarjoihin. Interclub-kilpailuissa kilpailija saa kilpailla haluamassaan sarjassa sen vaikuttamatta muiden kilpailujen sarjavalintaan. Seuraavalla kaudella luistelija saa palata taitovaatimuksiltaan alempaan sarjaan, jos ikä sen sallii. Siirryttäessä sarjasta toiseen STLL:n alaisissa kilpailusarjoissa on luistelijan seuran aina ilmoitettava sarjavaihdoksesta kirjallisesti STLL:oon 3 viikkoa ennen toista valintakilpailua. (Sääntökirja 23 kohta 2.6.)

Testeihin ilmoittautuminen

Valmentaja huolehtii luistelijan osallistumisesta kilpailusarjan vaatimiin testeihin. Kilpailusihteeri ilmoittaa luistelijat kootusti testit järjestävälle seuralle ja laskuttaa luistelijoita testien jälkeen. Testeihin osallistuva luistelijaa laskutetaan toteutuneiden kulujen mukaan, eli ilmoittautumismaksun ja osuuden tuomarikuluista tehtyjen testien mukaisesti.

YL testijärjestelmästä lisätietoa Taitoluisteluliiton nettisivuilla.

(Lähde: Suomen Taitoluisteluliiton Säännöt.)